Regulamin – Żywe Kiszonki
Regulamin sklepu internetowego https://zywekiszonki.pl
Dane Sprzedawcy:
Premium Foods Katarzyna Barbara Ślusarczyk Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Wąsoszu Dolnym, ul. Traugutta 27 Wąsosz Dolny, 42-110 Popów, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez przez Sąd Rejonowy w Częstochowie, XVII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000904789, NIP: 5742072983,
reprezentowana przez Katarzynę Barbarę Ślusarczyk – Prezesa Zarządu
adres e-mail: sklep@zywekiszonki.pl
Santander Bank
PLN 77 1090 1795 0000 0001 4815 9238
Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
– pod numerem telefonu: +48 535 370 423 (opłata według cennika operatora) lub
– korzystając z adresu poczty elektronicznej: sklep@zyweikiszonki.pl
§ 1. Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r., poz. 1030).
- Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 38a ustawy o prawach konsumenta)
- Konto Klienta (Moje Konto)- oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Usługodawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie Konta Klienta, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym, w tym dane dotyczące zwrotów produktów, rachunków, adresów.
- Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego https://zywekiszonki.pl
- Towar – rzecz prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, z wykorzystaniem i za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod adresem https://zywekiszonki.pl, prowadzony przez Sprzedawcę i którego właścicielem jest Sprzedawca, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć Zamówienie i zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży, określające jednoznacznie co najmniej rodzaj i ilość Towarów oraz adres dostawy, formę płatności.
- System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt wskazanych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2015, poz. 90 ze zm.).
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2017, poz. 683).
§ 2. Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin jest udostępniony na stronie internetowej pod adresem: https://zywekiszonki.pl/regulamin-sklepu-internetowego/ Regulamin można pozyskać, odtwarzać i utrwalić w każdym czasie poprzez jego wydrukowanie, zapisanie na odpowiednim nośniku lub pobranie w formacie PDF i zapisanie w pamięci komputera. Regulamin jest również wysyłany na adres e-mail podany przez Kupującego na jego żądanie.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia a przed zawarciem umowy ze Sprzedawcą/Usługodawcą. Rejestracja konta w Sklepie Internetowym jest dobrowolna i nie jest konieczna do przeglądania jego oferty czy do złożenia Zamówienia, ale aby zarejestrować konto należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem i zaakceptować jego postanowienia.
- Sklep internetowy służy do dokonywania zakupów za pośrednictwem sieci Internet. Dostęp do treści w ramach Sklepu Internetowego jest bezpłatny.
- Wszystkie ceny podawane w Sklepie internetowym są cenami brutto wyrażonymi w złotych polskich (PLN). Podane przy produktach ceny nie obejmują kosztów przesyłki chyba, że wynika to z warunków promocyjnych.
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie internetowym poczytuje się w razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy. Nie stanowią one również zapewnienia Firmy.
- Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone w Sklepie internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, parametrach i wyglądzie Towaru. W szczególności wygląd Towaru na zdjęciach zaprezentowanych w Sklepie internetowym może różnić się od zewnętrznego wyglądu Towaru wydanego Klientowi, które to różnice mogą być spowodowane w szczególności: warunkami oświetlenia fotografowanego Towaru, ustawieniami monitora Klienta itp.
- Firma zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie oraz ich konfiguracji. Firma zastrzega sobie również prawo do wprowadzania i odwoływania ofert oraz wprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych.
- Sklep Internetowy prowadzi również sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet skierowaną do przedsiębiorców w celu bezpośrednio związanym z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą lub zawodową.
§ 3. Usługi elektroniczne i korzystanie z usług
Usługodawca udostępnia Usługobiorcom następujące usługi elektroniczne za pośrednictwem Sklepu Internetowego:
- Konto – usługa polegająca na ustaleniu indywidualnego oznaczenia Usługobiorcy (login) i hasła umożliwieniu Usługobiorcy dostępu i przekazania Usługodawcy dostępu do zbioru zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym następnie gromadzone są informacje podane przez Usługobiorcę oraz informacje o jego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- Rozpoczęcie świadczenia usługi Konto wymaga przeprowadzenia procedury rejestracji, na którą składają się:
- wypełnienie formularza,
- kliknięciu przycisku „zarejestruj się”
- kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.
- Rozpoczęcie świadczenia usługi Konto wymaga przeprowadzenia procedury rejestracji, na którą składają się:
W momencie kliknięcia w link potwierdzający zawierana jest umowa o świadczenie usługi Konto.
Wypełniając formularz Usługobiorca podaje swoje dane: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz indywidualne hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Konto jest usługą nieodpłatną i świadczoną przez czas nieokreślony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny żądania od Usługodawcy aby usługa przestała być świadczone, do czego wystarczy wysłanie żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@zywekiszonki.pl lub pisemnie na adres: ul. Traugutta 27, 42-110 Wąsosz Dolny
- usługa Newsletter
- Rozpoczęcie korzystania z usługi Newsletter wymaga podania adresu poczty elektronicznej, kliknięcia w pole „Zapisz się” oraz potwierdzenia rozpoczęcia świadczenia usługi poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej.
- Usługa Newsletter jest usługą nieodpłatną i świadczoną przez czas nieokreślony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny żądania od Usługodawcy aby usługa przestała być świadczone, do czego wystarczy wysłanie żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@zywekiszonki.pl lub pisemnie na adres: ul. Traugutta 27, 42-110 Wąsosz Dolny
Usługodawca wskazuje następujące wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- urządzenie z dostępem do sieci Internet (np. laptop, komputer);
- dostęp do poczty elektronicznej i posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;
- dostęp do przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej z obsługą zapisu plików Cookies oraz Javascript.
Każdy Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezgodny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
W związku ze świadczeniem usług opisanych powyżej oraz działaniem Sklepu Internetowego (co nie dotyczy reklamacji kupowanych Produktów) możliwe jest zgłaszanie reklamacji w następujący, przykładowy sposób:
- dostęp do poczty elektronicznej i posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;
- pisemnie na adres:ul. Traugutta 27, 42-110 Wąsosz Dolny
- drogą mailową: sklep@zywekiszonki.pl
- aby ułatwić rozpoznanie reklamacji prosimy (ale nie wymagamy) o wskazanie informacji o przedmiocie reklamacji, daty wystąpienia problemu, czego żąda Usługobiorca oraz w jaki sposób można się z Usługobiorcą skontaktować.
- Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
Przed rozpoczęciem z korzystania z jakichkolwiek usług przez Usługobiorcę będzie on także poproszony o zaakceptowanie treści Regulaminu poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
- usługa Zamówienie
- Usługa dostępna przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, Warunkiem realizacji Zamówienia jest na początku poprawne wypełnienie przez Klienta Formularza oraz dostępność Towaru w magazynie. Firma zastrzega sobie prawo odrzucenia błędnie lub nie pełnie wypełnionych Formularzy.
- Zamówienia można składać przez Formularz dostępny w Sklepie internetowym, poprzez przesłanie Zamówienia na adres poczty elektronicznej sklep@zywekiszonki.pl lub telefonicznie pod numerem telefonu +48535370423, złożenie Usługodawcy zamówienia poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka zakupów oraz ustalenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Usługobiorca rozpoczyna procedurę składania zamówienia poprzez dodanie pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Po skompletowaniu zamawianych Produktów, Usługobiorca poprzez kliknięcie w pole „Zamawiam i płacę” jednocześnie kończy procedurę składania zamówienia i od tego momentu nie może już edytować swojego zamówienia.
- Usługa Zamówienie wymaga podana danych: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
- Usługa Zamówienie świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą przesłania Zamówienia do Usługobiorcy.
- Firma prezentuje aktualną i pełną ofertę Towarów. Nie jest to równoznaczne z posiadaniem wszystkich Towarów na stanie magazynowym. Jeżeli po złożeniu zamówienia okaże się, iż zamówiony Towar jest obecnie niedostępny, Klient zostanie o tym niezwłocznie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie. W przypadku wystąpienia tego typu sytuacji Klient otrzyma informację o następujących możliwościach dalszego postępowania:
- częściowej realizacji Transakcji;
- anulowania całości Transakcji;
- zamiany wybranego rozmiaru/koloru Towaru na Towar dostępny;
- wydłużenia czasu oczekiwania przez Klienta na realizację Zamówienia.
- Klient wypełniając Formularz składa ofertę kupna danego produktu. Zamówienia przyjmowane są przez całą dobę we wszystkie dni roku. Zamówienia złożone w niedziele i święta będą rozpatrywane niezwłocznie. Do zawarcia umowy poprzez przyjęcie złożonej oferty dochodzi w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sklep internetowy na wskazany przez Klienta adres e-mail”.
- Sklep Internetowy zastrzega sobie możliwość braku dostępności określonego Towaru, o czym Kupujący zostanie poinformowany bądź przy opisie Towaru bądź w trakcie składania Zamówienia. W przypadku braku dostępności Towaru w ilości wskazanej przez Kupującego brak jest możliwości złożenia skutecznie Zamówienia. Celem uzyskania bardziej szczegółowych informacji odnośnie dostępności danego Towaru można skontaktować się ze Sklepem Internetowym. Gdyby jednak z różnych przyczyn doszło do takiego Zamówienia Kupujący jest informowany o tym fakcie i związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia.
- Jeżeli Kupujący nie wyrazi zgody na wydłużenie czasu realizacji zamówienia może całkowicie zrezygnować z Zamówienia bądź też zrezygnować tylko z pozycji, która wydłuża czas realizacji Zamówienia. Sprzedawca zastrzega sobie również możliwość jednostronnego anulowania Zamówienia, o czym poinformuje Kupującego.
- Kupujący może dokonać zmian w swoim zamówieniu do momentu zmiany statusu w zamówieniu na „w realizacji”, o czym Kupujący zostaje zawiadomiony e-mailowo.
- Kupujący może anulować swoje zamówienie pisemnie lub telefonicznie do momentu zmiany statusu w zamówieniu na „wysłane”, o czym Klient zostanie zawiadomiony mailowo.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia w następujących sytuacjach:
a) Kupujący nie przestrzega zasad Regulaminu Sklepu Internetowego.
b) Zamówienia nie można zrealizować z przyczyn logistycznych. - Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu.
- Do każdego zrealizowanego Zamówienia dołączana jest faktura będąca dla Klienta dowodem zakupu. W przypadku zażądania wystawienia faktury VAT Klient ma obowiązek poinformować o tym Firmę na etapie składania Zamówienia i podać dane konieczne do poprawnego jej wystawienia. Przesłanie Zamówienia z żądaniem wystawienia faktury VAT jest równoznaczne z upoważnieniem Firmy do wystawienia faktury VAT na zakupione towary bez podpisu odbiorcy.
- Przyjęcie przez Sklep Internetowy Zamówienia wymaga potwierdzenia drogą e-mailową i/lub telefoniczną.
- Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za Zamówienia składane w imieniu Klienta przez osoby trzecie.
- Klient wyraża zgodę na dostarczanie mu faktur oraz korekt w formie elektronicznej, na podany w zamówieniu adres e-mail.
- Do każdego zrealizowanego Zamówienia Klient otrzymuje paragon fiskalny lub fakturę. Klient niniejszym wyraża zgodę, o której mowa w art. 111 ust. 3a pkt. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.)- dalej” „Ustawa o VAT” na wystawienie przez Firmę paragonu fiskalnego lub faktury w postaci elektronicznej. Paragon fiskalny lub faktura w wersji elektronicznej będą przesłane Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, na adres poczty e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia. W przypadku potrzeby wystawienia faktury VAT Klient ma obowiązek poinformować o tym Firmę na etapie składania Zamówienia oraz podać dane umożliwiające poprawne jej wystawienie przez Firm. Klient wyraża zgodę na wystawianie przez Firmę faktur elektronicznych VAT, o których mowa w art. 106n ustawy o VAT. Faktura elektroniczna VAT zostanie przesłana Klientowi przez Firmę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, na adres poczty e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
§ 4. DOSTAWA I PŁATNOŚĆ
- Klient ma prawo wyboru następujących opcji wysyłki:
- Poczta Polska
- Firma Kurierska
- Paczkomat
- koszty przesyłki zostają doliczone do wartości Zamówienia według aktualnego cennika (Koszty wysyłki).
- Klient ma prawo wyboru następujących opcji płatności:
- płatność kartą online,
- płatność przelewem online (wszystkie banki internetowe),
- płatność przelewem zwykłym (offline),
- płatność przelewem elektronicznym za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayPal,
- płatność przelewem elektronicznym za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych dotpay.pl,
- za pobraniem – płatność przy odbiorze.W przypadku płatności za pobraniem zostanie naliczona dodatkowa opłata według aktualnego cennika.
- Przy wybraniu płatności przelewem (np.: Paypal, e-przelew oraz płatność kartą płatniczą za pośrednictwem Internetu), Klient jest zobowiązany do dokonania zapłaty w ciągu siedmiu 7 dni kalendarzowego (z uwzględnieniem sobót, niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. z 2015 r. poz. 90 ze zm.), liczonego od dnia złożenia Zamówienia. Firma zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia naruszającego powyższy warunek.
- Czas dostawy wynosi maksymalnie 2 dni robocze od nadania paczki.
- W momencie odbioru przesyłki zawierającej Towar, Klient ma obowiązek sprawdzenia zawartości paczki w obecności pracownika firmy ją doręczającej.
- W przypadku gdy Klient nie dokona odbioru przesyłki pobraniowej, Sklep Internetowy obciąży go kosztami transportu które w razie braku ich dobrowolnej zapłaty przez Klienta będą:
- dochodzone przez Sklep Internetowy w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym, lub
- zostaną doliczone do kolejnego zamówienia złożonego przez Klienta (tylko w przypadku przedpłaty na konto).
§ 5. Reklamacje, rękojmia za wady
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie internetowym są fabrycznie nowe i objęte są gwarancją producenta.
- Jeżeli po otrzymaniu towaru Klient znajdzie w nim wady i zechce skorzystać z prawa do reklamacji, powinien zgłosić ten fakt Sklepowi Internetowemu w formie elektronicznej oraz ma prawo odesłać Towar na adres Sklepu Internetowego wraz z dokumentem zakupu Towaru oraz wypełnionym formularzem reklamacyjnym.
- Sklep Internetowy ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady Towaru, gdy nie mają zastosowania przepisy szczególne.
- Klient przy odbiorze Towaru ma obowiązek sprawdzenia czy nie został on uszkodzony podczas dostawy oraz w przypadku stwierdzenia uszkodzenia zgłosić ten fakt Firmie w formie elektronicznej na adres sklep@zywekiszonki.pl, w ciągu 7 dni liczonych od odbioru przesyłki z Towarem.
- Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy sprzedaży, Klient może składać w dowolnej formie. Preferujemy formę pisemną, gdzie pismo reklamacyjne może być wysłane na adres Sprzedawcy albo adres e-mail: sklep@zywekiszonki.pl, jak również w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza zamieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta. Klient ma możliwość przesłania dokumentacji fotograficznej reklamowanego Towaru na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, na podstawie której Sprzedawca może rozpatrzyć reklamację Towaru w ciągu 14 (czternaście) dni, od dnia żądania zawierającego reklamację.
- Spełnienie powyższych warunków spowoduje, że:
- Towar uszkodzony zostanie przez Sklep Internetowy wymieniony na inny wolny od wad. W przypadku gdy wymiana Towaru nie będzie możliwa Sklep Internetowy zwróci Klientowi równowartość ceny uszkodzonego Towaru lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie internetowym Towary.
- W przypadku uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu Klient powinien sporządzić wraz z doręczycielem pisemny protokół uszkodzenia zawartości przesyłki.
- Miejscem rozpatrywania reklamacji jest siedziba ADO.
- Klient może zgłosić Usługodawcy reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres: sklep@zywekiszonki.pl W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Usługodawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sklepem,
- uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.
- uprawniony jest do wniesienia skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
- W celu wszczęcia postępowania należy złożyć do właściwego terenowo Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej odpowiedni wniosek – w zależności od rodzaju postępowania – wniosek o mediację lub wniosek o rozpoznanie sprawy przed polubownym sądem konsumenckim. Dla ułatwienia, w sekretariacie każdego polubownego sądu konsumenckiego, a także na stronach internetowych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej dostępne są formularze wniosków.
- Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
- Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php,www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
- Klient będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sklepem korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów (adres strony internetowej: www.federacja-konsumentow.org.pl.
- W rozwiązywaniu sporów transgranicznych pomaga Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego www.konsument.gov.pl.
§ 6. Zwroty
- Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny (prawo odstąpienia od umowy). Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży stanowi załącznik do Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu Konsument może złożyć Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub drogą tradycyjną wysyłając je na adres korespondencyjny Usługodawcy.
- Prawo do odstąpienie od umowy zostaje wyłączone wobec Konsumenta na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 Prawa konsumenta w odniesieniu do następujących Przedmiotów Umowy sprzedaży:
- rzeczy ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności spożycia;
- rzeczy dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu opakowania można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- Bieg terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży rozpoczyna się dla Umowy sprzedaży w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje Towar – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku gdy Umowa sprzedaży obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części, dla pozostałych umów – od dnia ich zawarcia.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą.
- Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Przedsiębiorcy zawierającemu umowę sprzedaży związaną bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową
Odstąpienie od Transakcji może nastąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 ust. 2 w/w ustawy, tj.:
- jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów,
- konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Zwrot należności za towar nastąpi w ciągu 14 dni roboczych od odstąpienia od umowy, drogą przelewu bankowego na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub przekazem pocztowym na wskazany na zamówieniu adres.
- Zwracany Towar należy odsyłać razem z wypełnionym i podpisanym oświadczeniem Klienta o skorzystaniu z prawa odstąpienia od Transakcji jeśli takie oświadczenie nie zostało przesłane wcześniej.
- Klient zwraca Towar na własny koszt, jednakże Klientowi zwracane są koszty dostawy Towaru.
- Sklep internetowy nie przyjmuje paczek ze zwróconym towarem za zaliczeniem pocztowym. W takim przypadku wróci on do dostawcy na jego koszt.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 7 Ochrona praw autorskich
- Sklep Internetowy chroniony jest prawem autorskim. Wszelkie prawa nieprzyznane Klientowi wprost na mocy postanowień Regulaminu są zastrzeżone. Klienci mogą korzystać z utworów oraz baz danych zawartych w Sklepie Internetowym jedynie w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2017 r. poz. 880 ze zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. z 2001 r. Nr 128 poz. 1402 ze zm.). W szczególności poza określonymi w tych przepisach przypadkami zabronione są dokonywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody Sklepu Internetowego: reprodukcja, kopiowanie, przekazywanie, dystrybuowanie lub przechowywanie części lub całości zawartości strony internetowej Sklepu internetowego, o ile nie zastrzeżono inaczej w Regulaminie.
- Sklep Internetowy na podstawie umowy dotyczącej świadczenia usług udziela Klientowi niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenaszalnej licencji do korzystania przez Klienta z autorskich praw majątkowych do utworów zamieszczonych na stronach internetowych Sklepu Internetowego jedynie w celu skorzystania z usług, zawarcia Transakcji. Korzystanie ze strony internetowej Sklepu Internetowego i jej zawartości jest dozwolone dla potrzeb własnych i niekomercyjnych Klienta.
§ 8 Zmiany w Regulaminie
- W sytuacji wystąpienia ważnych przyczyn, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Ważne przyczyny stanowią w szczególności takie sytuacje jak: zmiana profilu prowadzonej działalności, wprowadzenie nowych funkcjonalności do sklepu, poszerzenie oferowanych usług czy zmiany w prawie.
- O treści zmian Regulaminu Konsument zostanie poinformowany przez umieszczenie przez Usługodawcę na stronie Sklepu Internetowego wiadomości o zmianie Regulaminu, i utrzymanie tej informacji na stronie Sklepu Internetowego przez okres, co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych, zaś Konsument posiadający Konto zostaną dodatkowo powiadomieni przez Usługodawcę poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej, wskazany przez nich w formularzu rejestracyjnym, informacji zawierającej zmianę Regulaminu.
- Poinformowanie o zmianie Regulaminu, nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Konsument posiadający Moje Konto, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu poprzez złożenie wypowiedzenia Umowy i przesłanie go na adres mailowy Usługodawcy.
- Klient, niebędący Konsumentem, o zmianie Regulaminu poinformowany zostanie za pośrednictwem poczty elektronicznej (posiadający Moje Konto) albo poprzez na stronie Sklepu Internetowego wiadomości o zmianie Regulaminu najpóźniej w dniu wejścia w życie Regulaminu w nowym brzmieniu.
§ 9 Polityka cookies
- Pliki cookie (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisów internetowych. Cookies zawierają najczęściej nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- W przypadku Usługodawcy pliki cookies wykorzystywane są w celu tworzenia statystyk ilości odwiedzin serwisu. Dodatkowo zbierane są ogólne i anonimowe dane statystyczne za pośrednictwem narzędzia analitycznego Google Analytics, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu www.